Ahad, 24 April 2011

Ya Allah..

Ya Allah..
Tangan ini tangan-Mu
Kaki ini kaki-Mu
Jasad ini milik-Mu.

Tapi mengapa.
Tergamak aku mengotorinya!
Tergamak aku menodainya!
Tergamak aku mengingkari suruhan-Mu!
Tergamak aku melakukan kemaksiatan!

Ya Rabbi..
Akal ini milik-Mu,
Rasa ini milik-Mu,
Segalanya milik-Mu

Tapi mengapa.
Tegar aku mengkhianati-Mu.
Tegar aku melupai janjiku pada-Mu.
Tegar aku berpaling dari-Mu.
Sungguh aku telah menzalimi diriku sendiri Ya Rabbi..
Masihkah ada ruang ampunan buatku Ya Tuhan..
Sudikah Kau menerima taubatku..
Aku hamba-Mu yang hina dina.
Sering lupa dan alpa.
Terjatuh kemudian bangkit lalu jatuh semula.
sampai bila ianya akan berakhir.

Ampunkan dosaku Ya Tuhan. Terimalah taubatku Ya Allah.
Sesungguhnya, aku hanyalah hamba-Mu.
Hanya milik-Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan