Jumaat, 6 Mei 2011

Cinta hanya semusim

Kelmarin cintaku merah membara
Menyinar terang segenap jiwa

Mengajar erti sejuta bahagia

Menyulam makna di sebalik rasa


Dan aku bagaikan rerama

Leka menari terpalit noda

Cinta semusim hanya sandiwara

Bahagia dikejar hanya sementara


Hari ini cintaku kecundang layu

Terbang sirna ditiup sang bayu

Tinggalkan aku diam membisu

Tanpa suara terduduk kaku


Wahai cinta semusim,

Kenapa kau datang?

Dan mengapa pula kau pergi?


Kau datang bagai sang bayu membelai pipi

Dan kau pergi bagai taufan menggoncang alam


Oh cinta semusim,
Fitrahmu memang begitu,

Kau tidak akan aku tangisi,

Pergimu tidak akan ku kesali.


Aku mencari dan terus mencari.

Cinta yang tidak semusim.

Di manakah letaknya?

Mampukah aku miliki.


Bisakah aku temui?

Cinta yang kekal abadi?

Biar bertukar seribu musim.

Hangatnya tetap membara.


Oh kekasih.

Dengarlah lafaz cintaku ini.

Inilah kalimah keramat.

Lailahaillallah..


Tiada Tuhan disembah melainkan Allah.

Dan hanya cinta-Mu yang satu.

Kembang mewangi sepanjang musim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan