Rabu, 22 Jun 2011

aku perlu berubah..

Assalamualaikum..

sedihnyaaaaaaaaaaaaaaa~ rasa macam nak menangis sakan jea..
malu dan bengang tak terkata pada diri aku nie.. nak nanges,, huhu
pointer peperiksaan aku baru-baru nie jatuh teruk gilew.. berbeza dengan pointer periksa aku dua bulan lepas. malu bila tengok keputusan pointer aku kali nie.. bila dapat tau jea akan keputusan pointer aku tu, aku rasa macam nae pengsan jea.. huhuhuhu.. sedih tahap apa pun aku tak tau di kala itu.. tapi memang salah aku pun.. nak tau kenapa ? jawapannya aku da study cara baik punya tapi aku tak mampu nak mengingati semula apa yang aku da baca tu.. rasa macam sia-sia jea usaha aku tu.. :-(  hampeh sungguh..
kadang-kadang macam nak hantok kepala aku nie kat dinding.. macam tak berbaloi pulak, buang karen jea.. hihihi

cikgu aku kata aku nie belajar bagus.. dalam setiap masa pelajaran aku nie sentiasa fokus tetapi cikgu aku cakap aku kena tukar stategik belajar yang aku gunakan tu.. tapi macam mana? aku pun ada terfikir macam tu jugak ? aku perlukan seorang guru untuk membimbing agar aku dapat memperbaharui strategik belajar aku yang baru itu agar lebih berkesan dan kaw-kaw nye.. hehehehehehehe~

AKU PERLU BERUBAH dari sekarang.. lagi beberapa hari lagi akan berakhirnya bulan JunE dan tinggal beberpa bulan lagi aku akan menghadapi peperiksaan BESAR dalam diri aku. aku kena rajin bangun pagi untuk mentelaah ilmu dan rajin ulang kaji subjek-subjek yang aku lemah.. kan da susah sekarang.. tu lah asyik dengar kata nafsu jea penyakit MALAS yang teruk perlu di tinggalkan dan perlu di gantikan dengan penyakit yang baru iaitu penyakit RAJIN dan BERUSAHA LEBIH KERAS LAGI. cikgu aku cakap walaupun cara yang aku gunakan tu tak sesuai sebab suka sangat belajar di saat-saat akhir tapi kita boleh beri perhatian lebih kalau kita tidak panik dengan keadaan kita pada di saat itu. insyaAllah . Usaha tangga kejayaan dan tidak mustahil kalau aku adalah salah satu pelajar yang akan cemerlang dalam peperiksaan BESAR tu nanti. InsyaAllah dan semoga Allah memakbulkan hasrat hati aku itu..

Kejayaan tidak akan datang bergolek pada kita sekiranya kita tidak berusaha keras untuk memperolehinya..

bye..
enjoy your reading..
O.O

Tiada ulasan:

Catat Ulasan