Khamis, 7 April 2011

Bulan peperiksaan..

Assalamualaikum..

Minggu nie aku penat sangat-sangat.. dah tu pula aku nie sering aje mengantuk..
rasa mengantuk itu jangan cakaplah.. tak kira di dalam kelas ke.. waktu belajar ke.. dan kadang-kadang waktu nak menjawab periksa pun aku boleh mengantok.. haaasiiiihhhh..
Apalah aku nie kan benda-benda macam nie pun nak ceciter kat blog nie kan.. hehe~

Hari selasa/05.04.2011
adalah hari aku mengambil peperiksaan MUET iaitu test speaking..
hari itu aku berasa gemuruh sangat-sangat.. tak pernah dalam sejarah hidup aku lagi yang aku nie gemuruh dan takut sangat-sangat.. tetapi pada hari itu maka terbuktilah akan ketakutan dan kegemuruhan diri aku itu.. perasaan takut dan gemuruh aku memang tak boleh digambarkan.. sehinggakan tiba giliran aku untuk berdebat dengan calon-calon muet aku itu, tiba-tiba sahaja mulut aku nie bagaikan  rapat berkunci.. padahal banyak benar yang ingin aku perdebatkan.. Selepas tamat sahaja test speaking itu kawan-kawanku yang juga calon-calon debat aku itu seakan-akan faham akan perasaan gemuruh aku pada ketika itu.. huhuhu~ kesian betul aku kan..   
Kalau nak diikutkan memang aku ingin berdebat bersama meraka tetapi apakan daya kekuataanku untuk berdebat bersama mereka hanya disitu sahaja..
apalah nasib aku pada hari itu.. rasa macam nak menangis sepuas-puasnya sahaja tetapi aku masih berpulang untuk menebusnya lagi iaitu aku masih ada test reading, writing dan listenig pada hari sabtu/ 16.04.2011 ini.. Harap-harap aku dapat membuat ujian muet itu dengan senang dan mudah.. amin..

minggu depan aku tidak ada kelas tutorial..
waaaaaa~ bestnye tak terkata.. hehehe~  aku bukannya ape sesekali aje tak da kelas tutorial rasa macam nayaman sangat-sangat.. bahkan beban penat yang aku tanggung berkurangan sedikit tetapi walaupun kelas tutorial tak ada, latihan tutorial tetap berjalan.. huhu..
demi ilmu pengentahuan walau sepenat macam mana pun aku tetap menyiapkan segala tugasan yang telah diberikan padaku itu.. bagiku itu adalah amanah padaku di alam persekolahan nie..

Minggu depan dari tarikh 12-14.04.2011 aku ada peperiksaan penilaian kurikulum 2..
banyak bebenor aku nak membaca dan menghafalnya.. apatah lagi dengan subjek-subjek yang aku lemah untuk menguasainya iaitu pengajian perniagaan 1 dan bahasa melayu STPM.. harapharaplah aku dapat kuasai dua-dua subjek nie dengan secepat mungkin kerana lgi berapa hari, bulan, masa dan saat untuk aku menjalani pepriksaan stpm..

Insyaallah akan aku buat yang terbi untuk peperiksaan kedua kau nie..
i know i can do it!!!!!!!!!
chaiyok! chaiyok! chaiyok!..
don't give up..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan