Jumaat, 6 Julai 2012

Doaku di malam nifsu syaaban

Ya Allah..
di malam nifsu syaaban yang di mana merupakan bulan KekasihMu ini,
aku bermohon agar berikan aku sebuah kekuataan walaupun aku sedar diriku tidak sekuat seperti mana sekuatnya saidatina fatimah dan saidatina khadijah..
bahkan aku juga tidak secekal seperti saidatina aisyah iaitu isteri kesayangan yang di cintai oleh Rasulullah..

Ya Allah..
tetapkanlah iman di hatiku agar aku tidak terpesong jauh dari landasanMu...
tetapkanlah juga iman di hatiku agar aku senantiasa mengingatiMu..

Ya Allah..
limpahilah rezekiMu yang luas kepadaku..
didiklah isi hatiku untuk terus berpegang dengan ajaranMu..
kerana hambamu ini selalu alpa dan khilaf dalam menguruskan sebuah kehidupan yang diaturkan olehMu ini..
tabahkan juga hatiku dalam mengharungi ujian yang Engkau berikan kepada diriku..
sering kali juga di bibirku mengeluh, juga tidak henti-henti menanagis dengan ujian yang diterima itu..
tetapi jauh di sudut hatiku, aku berasa tidak mampu untuk menghadapinya..
kadang-kadang membuatkan aku tidak redha dengan ujian kecil yang Engkau duga kepada diriku.. 
juga kadang-kadang membuatkan aku sukar menerima qada dan qadarMu..

Ya Allah..
tetapkan istiqamah dan naiwaitu di dalam hatiku,
agar aku dapat memperbaiki kelemahan diriku..
agar aku dapat menguatkan ibadahku
agar aku dapat mendidik diriku untuk menjadi seorang anak yang solehah
agar aku dapat terus berbakti kepada abahku serta insan-insan yang aku sayang..

Ya Allah..
Engkau tunjukkanlah jalan yang benar di dalam hatiku ini agar mudah untuk aku membuat sebarang keputusan yang melibatkan diriku dan juga masa depanku..
lindungilah diriku dan keluargaku daripada anasir-anasir jahat.

Ya Allah..
ampunilah dosaku yang tidak terhimpun itu..
maafkanlah diriku di atas kealpaanku sebagai umatMu ini..
berikanlah jodoh yang benar dan ikhlas menerima diriku seandanya..
amin ya rabbal'alamin

salam nifsu syaaban di ucapkan.
:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan